معرفي امامزادگآن:

معرفي قلعه صفا

 امامزادگان حسين و زينب سلطان (عليهما السلام) درميان روستاي قلعه صفا 26كيلومتر ي شمال شرق شهرفاروج واقع شده است. در ابتداي پنجره جنوبي صورت قبري است كه به اندازه بيست سانتي مترازكف بقعه ارتفاع دارد و بر روي آن نوشته اند: سيده زينب خاتون (عليها السلام) دركنارستون دوم نزديك به ديوارصورت قبر ديگر مثل قبر اولي است كه متعلق به سيدحسين (عليه السلام) است.

بنايي از خشت و گل و چوب كه به صورت مستطيل و به ابعاد 4×10 متر ساخته شده و در وسط آن دو ستون چوبي جهت برقراري سقف احداث شده است.
در آن از جانب مغرب باز مي شود و يك پنجره در جانب جنوب دارد .
در بالاي بام بقعه، گنبدي به ارتفاع تقريبي يك متر احداث شده است، داخل بنا با گچ اندود و نماي خارج آن، كاه و گل است .

تصاوير بيروني ودروني امامزادگان :

   

  

زيارتنامه امامرادگان (عليهماالسلام ) :


اَلسَلامُ عَلَيكُم اَيُهَا السّادَةُ الاَزكِياءُ، اَلطّاهِرونَ الاَولِياءُ وَالدُّعاةُ الاَحفِياءُ؛ اَشهَدُ اَنَّكُم قُلتُم حقَّا، وَنَطَقتُم حَقّاً وَصِدقاً وَدعَوتُم اِلي مَولايَ وَمَولاكُم، عَلانِيَةً وَسِرَّا، فازَ مُتَّبِعُكُم، وَنَجا مُصَدِّقُكُم، وَخَابَ وَخَسِرَ مُكَذِّبُكُم، وَالمُتَخَلِفُ عَنكُم، اَشَهدوا لي بِهذِهِ الشَّهادَةِ، لِاَكونَ مَنَ الفائِزينَ بِمعرِفَتِكُم وَطاعَتِكُم، وَتَصديقِكُم وَاتَباعِكُم، وَالسَّلامُ عَلَيكُم يا سادَتي وَاَبناءَ ساداتي، اَنتُم بابُ اللهِ المُؤتي مِنهُ، وَالمَأخوذُ عَنهُ، اَتَيتُكُم زائراً، وَحاجاتي لَكُم مُستَودِعَةً، وَها اَنَا ذا اُستَودِعُكُم ديني وَاَمانَتي، وَخَواتيم عَمَلي، وَجَوامِعَ اَمَلي اِلي مُنتَهي اَجَلي، وَالسَّلامُ عَلَيكُم وَرَحمَةُ اللهِ وَبَرَكاتُه.

***

سلام بر شما اي بزرگان پاك و مطهر و اولياء الهي و اي دعوت كنندگاني كه نهايت اكرام و الطاف و عنايات را روا داشتيد، شهادت مي دهم كه شما به حق سخن گفته ايد و راستگو بوه ايد و به حق و راستي نطق نموديد و به سوي مولايم و مولايتان آشكارا و نهان دعوت كرده ايد، رستگار و پيروز گشت كسي كه شما را پيروي كرد و نجات يافت هر كسي كه شما را تأييد كرد، نااميد و زيان ديد آن كه شما را دروغگو دانست. و آن كه از شما روي گردانيد، شاهد گواهي من باشيد تا اين كه از رستگاران باشم به واسطه شناخت و اطاعت و تصديق شما و تبعيت از شما. سلام بر شما اي سروران من و فرزندان سروران من، شما درهاي الهي هستيد كه مردم از آن درها وارد مي شوند و از ميان آن درها به سوي خدا مي روند و شما درهايي هستيد كه از آن درها دينمان و احكام الهي را مي گيريم. به زيارت شما آمده ام و حاجت ها و خواسته هايم را نزدتان به وديعت نهاده ام، من اينك دين و امانتم را و عاقبت كارهايم را و تمامي آرزوهايم را تا پايان حياتم و هنگام مرگم در نزد شما به وديعت مي نهم و سلام و رحمت و بركات خداوند بر شما باد.

التماس دعا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.